KAKO NASTAJE Strah od slobode

2. 10. 2021. | Kaštelanopolis

Istražujemo radijsko novinarstvo u Radio Studentu i kako se producira

jedna od njihovih popularnijih emisija 

Svima je (barem se nadamo) već poznato da se novinarska skupina Osnovne škole Jure Kaštelana pod kodnim imenom Čarobna frula bavi pisanim novinarstvom. Svoje smo članke nekada objavljivali u tiskanom listu pod dirigentskom palicom Mace Tonković i Suzane Plevnik, a prije nekoliko godina prešli smo s voditeljicom Sanjom Miloložom u digitalne vode. No osim pisanog, postoje i druge vrste novinarstva ovisno o različitim medijima u kojima se ostvaruju, primjerice televizije ili radija. Za čitatelje Kaštelanopolisa, rubrike koja se bavi Kaštelanom ali i novinarskim zanatom pod imenom njegove pjesme, potražila sam odgovore o radijskom novinarstvu (dobro bi nam došli radijski prilozi u naš medijski kutak): zato sam posjetila postaju Radio Studenta.


Emisiju Strah od slobode uređuju i vode Robert Faber, Ana Kuzmanić i Suzana

Dobrić, a govori o različitim temama: od politike, društvenih akcija, gradskih

tema  i urbanizma do ekologije i zaštite okoliša. Trenutno im je u fokusu javna

nabava Sveučilišta u Zagrebu, odnosno istražuju kako je provedena te razgovaraju

s osobama  koje su dobro upoznate s tom temom.


Radijska emisija Strah od slobode emitira se svakog četvrtka u 17:10 na frekvencijama Radio Studenta. Emisiju uređuju i vode Robert Faber, Ana Kuzmanić i Suzana Dobrić, a govori o različitim temama: od politike, društvenih akcija, gradskih tema i urbanizma do ekologije i zaštite okoliša. Trenutno se ponajviše bave javnom nabavom Sveučilišta u Zagrebu, odnosno istražuju kako je provedena te razgovaraju s osobama koje su dobro upoznate s tom temom.

Radijske emisije snimaju se u posebnim prostorijama koje su zvučno izolirane. U jednoj su sobi smješteni različiti gumbi pa sam imala priliku naučiti kako se njima može namještati jačina zvuka, puštati uvodna špica ili pak paliti i gasiti mikrofoni. U drugoj se prostoriji uglavnom nalaze voditelji emisije koji čitaju tekst gosti s kojima razgovaraju.


Snima se uživo u četvrtak, a radijski se novinari počinju pripremati u ponedjeljak

kada odlučuju  o kojoj će točno temi razgovarati, hoće li imati gosta i slično. Ovisno

o tome tko je gost, najbolji poznavatelj teme pripremit će se za razgovor,

i to opsežno i temeljito, pronalazeći pitanja na koja još nije dan odgovor.


Strah od slobode snimaju uživo u četvrtak, a počinju se pripremati u ponedjeljak kada odlučuju o kojoj će točno temi razgovarati, hoće li imati gosta i slično. Ovisno o tome tko je gost, onaj tko je najbolje upoznat s tom temom pripremit će se za razgovor, i to poprilično opsežno i temeljito: pogledat će što više drugih intervjua s tom osobom i pronaći neka nova pitanja na koja još nisu dali odgovor. Prema njihovim riječima, na radiju je također važno i koga će intervjuirati, jer ta osoba treba moći lijepo govoriti i formulirati rečenice kako bi intervju zvučao tečno. Ako nemaju gosta, moraju pripremiti temu o kojoj će razgovarati te po potrebi snimiti takozvane „jinglove“ ili neke druge sadržaje koje će kasnije puštati tijekom emisije.



Maša Dobrić, 8. c,  tekst i foto